Sterownik do Per Eko 12ksw

Odbiorniki ciepła, pompy, komin, czujniki i inne urządzenia zewnętrzne.

Sterownik do Per Eko 12ksw

Postprzez Dante78 » 07 Lut 2016, 20:24

Witam,

Od dwóch lat jestem posiadaczem pieca Per Eko 12KSW. .

Chciałbym zakupić do niego nowy sterownik, do pompy. Aktualny, ma za niskie temperatury w zakresie regulacji, gdy na piecu jest temperatura 70 stopni, zapala się w nim czerwona kontrolka. Nie wiem czy wtedy pompa dalej działa, czy pompa gdy jest wyłączona przepuści wodę? Temperatura stopniowo zwiększą się.

Czujnik zamontowano na opasce uciskowej na rurze nad pompą (nie widać go na zdjęciu). Gdzie taki czujnik winien być zamontowany w tym rodzaju kotla, jaki konkretnie model sterownika Państwo polecą do tego kotła? Czy pompa powinna chodzić prawie 24h, gdy na piecu mam np stałą temperaturę 60 stopni, wyłącza się po obniżeniu temperatury ustawionej na sterowniku?

Przepraszam może za banalność pytań, jestem laikiem w tym temacie, jak od niedawna jest to moja pierwsza instalacja w domu.

Image
Dante78

Re: Sterownik do Per Eko 12ksw

Postprzez PER-EKO » 08 Lut 2016, 08:50

Witam

1. Na wyjściu z kotła jeszcze przed pompą powinno być odejście do naczynia wzbiorczego jest to bardzo ważne z punktu bezpieczeństwa instalacji.

2. Pompa dobrze jest montować w bajpasie z zaworem zwrotnym tak że w przypadku awarii prądu/pompy/sterownika instalacja może działać grawitacyjnie. Dodatkowo bardzo ważnym elementem jest filtr przed pompą którego nie ma na zdjęciu co może prowadzić do uszkodzenia pompy.

3. Czujnik pompy powinien być umieszczony przed pompą zaraz na wyjściu z kotła co prawda pompa przepuści wodę jednak stanowi ona opór i może być duża różnica temp. przed i za pompą gdy jest ona wyłączona.

4. Pompa powinna działać cały czas gdy na kotle przekroczona jest temperatura załączania pomp (zazwyczaj ustawiana w zakresie (35-45C).